A fost cineva la service pentru rezolvarea TDI EA189, e ceva legat de DieselGate ?

Skoda service
10 Raspunsuri

Se schimbă softul. La motoarele de 1.6 tdi se schimbă softul și o piesa la egr, la restul de motoare doar softul. Și eu trebuie sa merg cu skoditza mea .

Petrupetr
Asta stiu in mare , intreb daca se modifica ceva in functionarea masinii.
vladimircris
Chiar trebuie? Nu treci de itp daca nu mergi?
Petrupetr
eu am trecut prin RAR anul trecut si nu au comentat , fara sa ii fac acest update
cosnete_Lucia1978
Așa mi-au spus cei de la Porsche. Și mai citisem pe un site că cei de la rar primesc listele cu seria de șasiu cu mașinile ce trebuie să-și facă resoftarea si așa te prind și te resping până o faci. Acum cate se scriu pe netul asta numai știi.
marianAd
Pe 15 am diagnoza la ei. Mi au propus si resoftarea. Nu e obligatorie asa ca nu o fac. Ce rost are sa umblu la un lucru daca merge bine? Numa ' intreb . . .
cosnete_Lucia1978
Același lucru mi-au spus și mie că nu este obligatoriu, încă nu am făcut-o.
Petrupetr
Tocmai de asta am pus si eu intrebarea aici, adica decat sa am probleme dupa resoftare mai degraba ma lipsesc
cosnete_Lucia1978
Ei spun că nu este obligatoriu dar este recomandat de făcut!
Petrupetr
asa si cu filtrul pentru haldex care in vag nu apare ca trebuie sa il schimbi, dar daca nu o faci e posibil sa ai probleme cu pompa
marianAd
Unii zic ceva despre cresterea consumului,scaderea puterii la demaraj si multi spun despre defect imediat la EGR. Hai sa zicem ca scaderea puterii si consumul ar fi impresii si pitici pe creier - dar cu EGR e prea des ca sa fie o intamplare. Ma abtin deocamdata cu resoftarea,am masina doar de o luna-nici nu o cunosc bine-sunt in tatonari.😎

Documentați-vă mai bine pe net despre ce inseamna update-ul de soft ca urmare a scandalului dieselgate. Dacă nu aveți probleme, de ce vreți sa va faceți? Pe scurt, și cu indicație pentru motor 16.TDI 105 CP, recomand sa nu faceți update-ul. Pentru motorul 2.0 TDI nu ma pronunț pentru ca nu am, însă principiul e același!!! Detalii sunt multe, citiți pe net și pe forumuri chiar din Anglia, sau întrebati pe cei care realizează resoftare pentru tunning, doar sa va explice efectele :) Cat despre RAR, au trecut și trec mașini cu DPf off și Egr off. Nu ii interesează dacă ai făcut update-ul de soft, știu ei mai bine ca poluezi la fel de mult, cât un Euro 5!

Pe scurt update-ul micșorează cantitatea de aer și amestecul este mai mic, deci poate aduce o reducere de consum, dar și puterea scade. Putere o reobtine undeva la peste 2000 rpm când e forțată turbina. EGR-ul recircula de mult mai multe ori gazele arse, care au o temperatura mai înaltă mai ales cand își face regenerarea, deci Egr va pica mai repede. DPF-ul primește mai multa cenușă și își face regenerarea mai des. Și multe altele! Minciuna dieselgate a fost înlocuită tot cu o minciuna, aceea ca prin modificarea softului scad noxele și nu este afectat comportamentul motorului. Nu spune nimeni ca duci mașină mai repede la fier vechi pentru ca piesele și motorul vor avea o uzura mai mare!!! Am analizat luni în șir și asta a fost concluzia mea. Em am cumpărat-o cu update-ul făcut și m-am dus la un tunner și i-am făcut downgrade pre-dieselgate. :)

Covid
Poti spune unde ai reusit sa faci downgrade pre-dieselgate. :)???

Salutare. Am fost eu de curând la Ploiești, la reprezentanță. Treaba e în felul urmator(din câte am înțeles eu) : se face un update de soft, se montează ceva la filtru de aer/debitmetru și niște amortizoare(asa parca le-au denumit) pe conductele de injecție. Mașina mea, cel puțin, funcționează altfel, în sensul bun. Precizez ca ei au zis ca nu afectează cu nimic motorul, ca e bine sa fac chestia asta etc etc.... Însă, eu de fel fiind și mai ghinionist...am luat mașina de la service, bucurie mare când am văzut cum merge(motorul fiind cald)...am mers acasă....si a doua zi când am vrut sa pornesc(temp ext era 2 grade)....surpriza,motorul nu stătea la relanti,ca și cum se inneca...se oprea ... Pornea abia la a 3,4-a cheie....luni am dus mașina iar la Skoda, le-am spus de problema asta....si acum se pare ca egr-ul a rămas blocat pe deschis, venea prea mult fum în admisie(sau ceva de genu) și d-aia nu pornea cum trebuie....Ei zic ca nu are treaba cu update-ul ala, ca pur și simplu s-a stricat egr-ul...fix acum...DAR,in mers, după ce reușesc sa pornesc mașina merge perfect! Nu se limitează, nu erori în bord, absolut nimic.... As a conclusion, faci cum vrei cu update-ul asta.... Mașina mea e Octavia 2,2010, 1.6 TDI, CAYC.

cosnete_Lucia1978
Am același motor și eu la rapid. Am înțeles că vor fii probleme la ITP daca nu facem updatul
Petrupetr
Cam la asa ceva ma refer, adica sa ma duc cu masina functionând ok si sa am alte probleme dupa nu ma prea ajuta, masina nu mai este in garantie si nu am chef sa cheltuiesc bani aiurea
Itsirc_Cr1999
Exclus, am făcut ITP pe bune în decembrie, înainte de a merge la Skoda Ei acum mi-au pus mie problema în brate...ca deh, nu au umblat acolo...injectorul etc etc... Deși, repet, mașina mergea bine, a mers și mai bine după soft...dar la pornire.....
cosnete_Lucia1978
Mie din cate am înțeles de la cei de la Porsche Timișoara că tot ce schimbă ei cu noua resoftare este în garanție , că mulți au avut probleme cu egr după această operatiune
cosnete_Lucia1978
Ptr că softul este conceput ptr noile motoare și nu ptr ale noastre.Acum cine știe care este adevărul ?!😉😉
cosnete_Lucia1978
Sunt persoane care susțin că le-au crescut consumul, alți că au probleme cu motoarele, alți că funcționează super!
Itsirc_Cr1999
Da, îți dai seama, nu seamănă mașina cu mașina... Eu personal, ți-am zis...mașina merge de parca e noua(motorul, adică 😀) însă acum am problema asta. Poate fi și din cauza egr-ului, sa se fi supărat el chiar acum sau poate fi ceva făcut/montat aiurea... Oricum, acum se pare ca paguba e a mea exclusiv....

Am și un injector pe care ei mi l-au recomandat sa îl inlocuiesc(corecție la relanti 0.85-0.9)...si APROPO, partea cu softul e ireversibilă!!!!

Salutari , am observat si eu ceva , cu motorul pornit si cutia in P , nu trece turatia motorului de 2500 ture , e limitat pe calculator , e o chestie din problema prezentata? Oricum nu ma deranjeaza cu nimic , daca vreau mai mult , rezolv , nu cred ca merita sa modific un soft ca sa faca masina ce , nu polueaza asa? Ok.

Petrupetr
e o protectie ca sa nu turezi motorul aiurea, sa ai prob la turbina, furtune sa nu mai poata aia de la RAR sa o tureze aiurea 😀
Miscov_marius
Mulțumesc , foarte buna chestia.
Miscov_marius
Oricum e destul de greu sa nu opresc motorul după un drum mai lung , să se răcească turbina la turația mica , da învăț...
marianAd
Pai cu 2500 esti la viteza maxima pe autostrada - care-i pb reala?
marianAd
Desigur - poate nu am inteles eu bine din ce a zis mai sus dar s-a legat de turatie si nu stiu de ce.
Miscov_marius
Faptul ca in anumite conditii motorul este subalimentat , ma gandeam ca si faptul ca am limitare de turatie in conditii de parcare ar fi tot din softul de care se discuta...
Petrupetr
Nu are treaba una cu alta, softul are legatura cu dieselgate
Petrupetr
https://www.skoda.ro/noutati/campania-diesel-ea189

nu pune nici un soft...o sa faca mult mai des regenerare deoarece egr o sa rearda gazele altgel....multi au avut probleme cu egr care ti.l schimba gratis afara dar in romania nu cred..eu am facut resoftarea fara sa stiu cum sta treaba deoarexe abia luasem masina de 1 luna .dar nu recomand

Eu sunt multumit cum merge asa , nu sunt probleme , daca nu ar fi asa scump as mai mari puterea , nu trebuie totusi , este eleganta si raspunde super pe 7+1dsg , am tot ce vreau.

Eu am softul cel nou, sita de pe galeria de admise și amortizoarele de pe conducte(intreagul update) de aproape un an și nu am nicio problemă. Din contră, consumul a scăzut considerabil, iar regenerarea dpf se face la același interval ca înainte, dar într un mod mai plăcut, nu asa sesizabil ca înainte de update. Depinde de fiecare proprietar de mașina dacă vrea sau nu sa facă update-ul.

Lucian_U1980
A scazut consumul dar si puterea ?
raduPo
Sincer sa fiu nu am observat nicio diferența de putere, iar dacă este, e una insesizabilă, cel Putin la mine
Dupa un dieselgate soft fara acordul meu,facut la una din revizii la.reprezentanta..la un a5 2.0tdi 177cp multitronic ...masina tragea sa moara...avea lag mare la demaraj si regenerari foarte dese la doua zile..consum 9-10%..am fost la tcm turbo pusa pe dyno masina avea doar 161-162 cai din 177 iar cuplu avea 320-330nm din 380nM stock...egr era insuficient flow pe vcds deci infundat...dupa downgrade cost 400roni..masina a reinviat...trage de rupe,chiar acartaie in prima si a doua viteza ...nu mq int poluarea...consimul si a revenit la 4-5%...trageti voi concluzia..eu am probat pe banii mei 200ron dyno nu pe vorbe sau pe feeling-uri...
Adauga Raspuns