Atunci cand vine frigul e bine sau nu sa incalzesc motorul pe loc ?
In general uleiul ajunge pana in capat (axa came) in max 10 sec. Poate sa difere de la motor la motoe, însă un motor pe benzina poate astepta la temperaturi pana la 0° max 30 secunde și la minus, cam 1 minut. Însă, la motoarele diesel este necesar cam dublu datorita turbinei, si altor componente ce au nevoie de ungere. Mai ales valabil la cei cu ulei peste 10w40/50.. Și ba mai mult se recomandă a nu se merge turat când motorul este rece, am cunoștințe care au distrus motoare așa ;) In curând voi posta un video despre pornirile la rece si multe alte sfaturi. Rămâi conectat ;) https://youtu.be/rD5Z8B5-5qI
E bine sa o lasi undeva la 1 minut sa se incalzeasca inainte sa pleci asta daca sunt sub 0 grade, daca sunt gradele pe plus atunci sub 30 de secunde sa circule uleiul putin. La un 1.7 isuzu tata se trezea cu juma de ora inainte sa plece la munca, punea pistolul cu aer cald sa bata in baie si isi bea cafeaua linistit. Dupa o pornea o lasa undeva la 2minute pana deschidea usa garajurului si portile, bagajul etc etc. Acum masina are 500k si porneste mai bine ca szr ul meu la 255k 😂😂😂😂 gen la mine are si momente cand da motorul de 2 ori peste cap, la 1.7 a pus contactul prima data, dupa il ia si cand se stinge bujia a2a data ii da la automat si nu apuca sa dea motorul peste cap si porneste. A mea la -20 de grade a dat motorul de 3,4 ori peste cap, in schib tractorasul a pornit perfect 😂😂😂
La benzina ,nu are rost nici la diesel Se incalzeste mult mai repede in mers. La diesel mai rau ii faci daca sta pe loc o perioda mai indelungata . Dar ce pot spune dupa ce pornesti motorul Astepti max 30 de secunde sa ajunga uleiul la toate componentele motorului si sa nu turezi motorul prea tare daca nu a ajuns la temp Optima de functionare (90°)
Parerea mea este ca cei ce nu lasa motorul macar 1 2 minute sa circule putin uleiul prin motor este ca degeaba aveti masini, frate eu stiu ca am avut doua masini pe benzina inainte de opel care e tot benzina si de fiecare data cand porneam primele doua masini si plecam cand.era.frig dupa 30 de secunde manca ulei ca benzina si scotea fum, iar daca le lasam sa mearga 2,3 minute nu mai manca deloc, aceeasi parere am si despre opel la fel face.
Sa lasi motorul sa isi ,,incalzeasca" angrenajele nu face rau nimanui. Uleiul trebuie sa ajunga peste tot, bujiile(benzina) trebuiesc sa se incalzeasca pentru a da scanteie buna(normala...)Cei ce sunt ,,contra" acestor minute sa se gandeasca altfel...cand te trezesti dimineata si te ridici din pat, incepi sa alergi asa aiurea fara sa te ,,incalzesti " un pic? Multi confunda asa zisa incalzire a motorului cu incalzirea in habitaclu...
Voi vreti sa tineti masinile astea o viata ? Deja sunt batrane si au functionat asa din fabrica. Sunt facute sa iti faci treaba cu ele. Pornesti si pleci ! Nici un producator nu recomanda " sa incalzesti motorul ". Daca ai uleiul schimbat cum trebuie pornesti si pleci ! Restul sunt mituri de la bunicu !
Orice persoană are grija de mașină așa cum dorește, mituri sau nu pe timp de iarna orice mașină consumă mai mult decât de obicei, sfatul meu lăsați motorul sa se încălzească pentru a nu scoate bani mai multi la întreținere,mai bine merge in gol 20 min și consumă 2 litri de combustibil decât să plătești pentru piese de 100 de ori mai mult.
Eu la 1.7 DTI o las cateva minute vara si cel putin 5 minute iarna.Pana nu ajunge apa la 90 grade incerc sa nu o turez mai mult de 2100 de turatii.Oricare masina functioneaza la parametri normali cand uleiurile sunt mai calde,cutie de viteze,servo etc.Dupa ce parchez,o mai las 2-5 minute ca sa se raceasca turbina.